De vader van de hertogin van Sussex verliet de medische instelling, vijf dagen nadat hij een beroerte had gehad, en stuurde prompt zijn uitstekende wensen voor een gelukkig jubileum aan de koningin.
De gepensioneerde regisseur van Hollywood-verlichtingsarmaturen Thomas Markle, 77, die vervreemd is van Meghan, zei: 'Ik ervaar enorm dankbaar en besef hoeveel geluk ik heb om te leven.
‘Ik wil iedereen bedanken, vooral de ongelooflijke artsen en verpleegsters die mijn leven hebben gered. Het zijn engelen.
‘Ik ben diep ontroerd door liefdevolle berichten die ik van over de hele wereld heb gekregen. Mensen zijn zo aardig geweest. Ik kan nu niet goed praten, maar ik werk hard en zal mensen accuraat bedanken wanneer ik kan.'
Het komt zoals beoordelingen adviseerden dat Markle een ernstige val had opgelopen in de dagen voorafgaand aan zijn beroerte.



Thomas, die zich klaarmaakte om de viering van het platina-jubileum van de koningin in het Verenigd Koninkrijk te vieren, instrueerde zijn vriend Tom Bower dat hij was 'gevallen', maar 'gelukkig hebben een paar uitstekende mensen me van het trottoir opgepikt', recenseert The Sun.
De heer Markle was van plan om deze week naar het VK te vliegen om het platina jubileum van het daaropvolgende weekend te vieren, maar de beroerte van maandagavond, waardoor hij met beperkte spraak kon praten, verstoorde de reis.
Met een viltstift op een whiteboard schreef hij: 'Ik wilde de koningin komen eren. Ik wens haar een gelukkig Jubileum en vele extra jaren.'
De extreme beroerte werd versneld met behulp van een bloedstolsel aan de rechterkant van de hersenen van meneer Markle.
Vroeger werd hij met spoed naar een ziekenhuis in de buurt van zijn huis in Rosarito, Mexico gebracht, voordat hij per ambulance naar de Amerikaanse grens werd overgebracht, de plaats waar een ambulance wachtte om hem naar een kliniek in San Diego, Californië te brengen. Hij heeft de hele week op een intensive care-afdeling gelegen en heeft volgens een arts 'opmerkelijke vooruitgang' geboekt.
Terwijl hij nu in staat is om een ​​paar woorden te spreken, staat hij voor wat hij noemt 'een zware strijd' om zijn spraakkracht terug te krijgen.



'Ik heb heel veel uitdagend werk te doen en ik zal het doen', schreef hij. ‘Ik kies ervoor om beter te worden. Ik heb zoveel geluk dat ik uitstekende zorg en liefde heb gehad. Bedankt iedereen.'
Markle werd ooit gedwongen om de huwelijksceremonie van zijn dochter met prins Harry in 2018 over te slaan nadat hij enkele dagen eerder twee hartaanvallen had gehad.
Hij beschuldigde hen van de stress die hij leed nadat hij poseerde voor paparazzi-snapshots om zijn imago te verbeteren.
Hij is altijd vervreemd van zijn dochter geweest als je dat bedenkt en heeft in geen geval de schoonzoon prins Harry of zijn kleinkinderen Archie, drie, en de 11 maanden oude Lilibet ontmoet.
Markle zal worden verzorgd door zijn 56-jarige zoon, Tom Jr, die 11 uur door de nacht reed om bij zijn gekwelde vader te zijn. 'Ik was ooit op reis met mijn zoon en zijn huishouden in Oregon toen ik werd gebeld', zei Tom Jr.
‘Ik zal er zijn voor papa en alles doen wat nodig is om hem te helpen op weg naar herstel. Het was een verschrikkelijke schok voor alle mensen, maar papa is een robuuste man en hij is vastbesloten om beter te worden.



‘Hij werkt al samen met een logopedist en maakt grote vorderingen. We hebben enorm veel steunbetuigingen voor hem ontvangen van mensen over de hele wereld.
‘We zijn zo dankbaar voor de uitstorting van liefde voor papa.
'Ik ben hier voor hem zo lang als nodig is.'
Markle moest het huwelijk van zijn dochter met prins Harry in 2018 missen nadat hij een paar dagen eerder twee hartaanvallen had gehad.
Hij beschuldigde hen van de stress die hij leed nadat hij poseerde voor paparazzi-foto's om zijn imago te verbeteren.
Sindsdien is hij vervreemd van zijn dochter en heeft hij zijn schoonzoon prins Harry of zijn kleinkinderen Archie, drie en de elf maanden oude Lilibet nooit ontmoet.



Markle zal worden verzorgd door zijn 56-jarige zoon, Tom Jr, die 11 uur door de nacht reed om bij zijn getroffen vader te zijn. 'Ik was op bezoek bij mijn zoon en zijn gezin in Oregon toen ik werd gebeld', zei Tom Jr.
‘Ik zal er zijn voor papa en alles doen wat nodig is om hem te helpen op zijn weg naar herstel. Het was een verschrikkelijke schok voor iedereen, maar papa is een sterke man en hij is vastbesloten om beter te worden.
‘Hij werkt al samen met een logopedist en maakt grote vorderingen. We hebben honderden steunbetuigingen voor hem ontvangen van mensen over de hele wereld.
‘We zijn zo dankbaar voor de uitstorting van liefde voor papa.
'Ik ben er voor hem zo lang als nodig is.'

Tags: Koningin, Prins Charles, Camilla, Prins Louis, Prins William en Kate Middleton, Prins Charles, Prins Harry, Meghan, De Koningin, Thomas Markle


Zorg ervoor dat je op geen enkele manier een KONINKLIJK verhaal weglaat! Meld u aan voor onze e-nieuwsbrief om al onze informatie over beroemdheden, koninklijke families en levensstijlen in één keer in uw inbox te ontvangen.